Praga, Czechy

Wybraliśmy się na krótki city break do Pragi. W stolicy Czech spędziliśmy trzy dni, odwiedzając wszystkie najciekawsze miejsca w ścisłym centrum miasta. Skorzystaliśmy w otwartego w tym roku połączenia Leo Express z Krakowa do Pragi autobusem + pociągiem z przesiadką w Bohumin. Wyruszyliśmy w czwartek o 3:50 w nocy i ok 11:00 byliśmy już w Pradze.
Mieliśmy więc cały dzień na zwiedzanie miasta. Zaczęliśmy od Starego Miasta oraz obowiązkowo - Mostu Karola. Po kilku godzinach udaliśmy się do hotelu na krótki odpoczynek, a wieczorem wspieliśmy się na wzgórze, skąd podziwialiśmy miasto w blasku zachodzącego słońca.

Oprócz architektury i niezliczonych zabytków, Praga słynie też z bardzo dobrej kuchni. Postanowiliśmy więc wypróbować wszystkie z klasycznych, czeskich przysmaków. Przy wyborze restauracji sugerowaliśmy się opiniami w internecie, bo miejsc, gdzie można zjeść jest w centrum tyle, że głowa boli. Próbowaliśmy więc Knedliki, Smažený sýr, Trdelníki i kilka innych potraw, których nazw już nie pamiętam. Do tego dużo piwa, bo jest to najbardziej popularny napój w Czechach, a czesi piją najwięcej piwa na świecie, w przeliczeniu na mieszkańca.

Piątek zaczęliśmy dość późno, bo musieliśmy odespać poprzednią noc. Zaczęliśmy od lunchu, a następnie ruszyliśmy na drugą stronę Wełtawy i skupiliśmy się na zwiedzaniu dzielnicy Mala Strana oraz Zamku na Hradczanach.

W sobotę z kolei wstaliśmy o 5:30 i ruszyliśmy na wschód słońca na Most Karola. O tej porze dnia jest najlepsze światło do robienia zdjęć i nam też udało się złapać kilka ciekawych ujęć. Do tego było stosunkowo mało ludzi w porównaniu do reszty dnia i klimat był o wiele lepszy.

Po udanej sesji wróciliśmy do hotelu na krótki odpoczynek i ruszyliśmy na ostatni spacer po mieście. Ostatnie chwile w Pradze spędziliśmy na wyspie, gdzie chillowaliśmy nad rzeką z widokiem na Most Karola. Następnie ruszyliśmy na dworzec, skąd ok. 16:00 mieliśmy pociąg powrotny.

Tak minęły nam trzy dni w Pradze. Zwiedzanie miast nie jest moją ulubioną formą podróżowania, ale muszę przyznać, że Praga zrobiła na mnie bardzo duże wrażenie i będziemy bardzo miło wspominać czas tu spędzony. 😊

Czytaj dalej: Rzym, Włochy + Watykan

Wróć do: Kopalnia Soli "Wieliczka"