Podsumowanie Azja Trip 2017


Asia Trip 2017 dobiegł końca, przyszedł więc czas na krótkie podsumowanie.

Najpierw statystyki:

  • 125 dni w podróży
  • 7 odwiedzonych krajów: Tajlandia, Malezja, Singapur, Wietnam, Laos, Kambodża, Ukraina - ok 9000 km przejechanych lądem, w tym 2800 km skuterem przez cały Wietnam i 2400 km autostopem przez Malezję, Laos i Kambodżę
  • Dziesiątki nowych znajomych, podróżników z całego świata.

Podczas tej podróży:

  • imprezowałem z lokalsami na Khao San Road w Bangkoku
  • odwiedziłem starożytne miasto Ayutthaya
  • nurkowałem na pięknej rafie koralowej na Koh Tao
  • przeżyłem FULL MOON PARTY na Koh Panghan
  • odwiedziłem następnie Krabi, Koh Phi Phi, Koh Lanta, Koh Lipe oraz malezyjską Langkawi
  • odkrywałem street arty w Georgetown
  • zobaczyłem słynne wieżowce Petronas Towers w Kuala Lumpur (tu spotkałem się z Dorotą i razem kontynuowaliśmy podróż)
  • 3 dni włóczyliśmy się po Singapurze
  • w Wietnamie kupiliśmy skuter i przejechaliśmy 2800 km z Ho Chi Minh do Hanoi, odwiedzając wszystkie najciekawsze miejsca w kraju, m.in. Lu Glamping, Dalat, Nha Trang, Life's a Beach Backpackers, Hoi An, Hai Van Pass, Park Narodowy Phong Nha Ke Bang i niesamowitą jaskinię Paradise Cave, Tam Coc, Ha Long Bay
  • przejechaliśmy cały Laos autostopem, odwiedzając Vientiane, Vang Vieng, Luang Prabang, Nong Khiaw, Muang Ngoi oraz 4000 wysp
  • Kambodżę również przejechaliśmy całą autostopem
  • odwiedziliśmy więzienie S-21 w Phnom Penh
  • spędziliśmy dwa tygodnie na rajskiej wyspie Koh Rong
  • zobaczyłem starożytny cud świata - świątynie Angkor Wat
  • w drodze powrotnej spędziliśmy kilka dni w Kijowie
Była to niesamowita podróż, pełna pięknych krajobrazów i wspaniałych ludzi poznanych na trasie. To właśnie ludzie, backpackersi tacy jak ja, w ogromnej mierze przyczynili się do tego, jak będę wspominał tę podróż. Azja Południowo - Wschodnia to mekka backpackersów: tania, bezpieczna, różnorodna, przepiękna. Z drugiej strony Azja to lokalni ludzie, wielka bieda i trudy życia codziennego. Doświadczenia z tej podróży zmieniły moje spojrzenie na świat i były bardzo ważną lekcją życia! Dzięki wszystkim za wsparcie i trzymanie kciuków podczas tego tripa. Asia Trip 2017 już za mną, ale to z pewnością nie koniec moich podróżniczych przygód. Zostańcie ze mną!




Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Bałkany 2024

Malediwy

Dubaj, ZEA

Wodospady Iguazu, Brazylia - Argentyna

Nepal