Posty

Obraz
  Bałkany od zawsze były na liście moich celów podróżniczych w kategorii "road tripów". Chyba nie ma lepszej opcji zwiedzania tej części Europy niż własnym samochodem. Korzystając z okazji, że mieliśmy chwilę wolnego od remontu, postanowiliśmy to wykorzystać i ruszyliśmy na Bałkany trip 2024 😊. Była to też dobra okazja, żeby podbić licznik odwiedzonych krajów. W dwa tygodnie odwiedziłem 5, a Marta 6 nowych krajów.

Po wspaniałym czasie spędzanym na rajskich Malediwach, wróciliśmy do Zjednoczonych Emiratów Arabskich, gdzie czekał nas czterodniowy postój, przed powrotem do Krakowa. Czas ten w większości postanowiliśmy przeznaczyć na zwiedzanie Dubaju.

Obraz
Po długiej przerwie, wreszcie przyszedł czas na kolejną podróż. Tym razem lecimy z żonką na rajskie Malediwy! 😀 Bilety Wizzair'em na trasie Kraków → Abu Dhabi  → Male zabukowałem już na początku roku w super promocji za 1600 zł od osoby. Loty ustawiłem tak, żeby spędzić 9 dni na Malediwach i 4 dni w Zjednoczonych Emiratach Arabskich. W bonusie będziemy więc mieć zwiedzanie Dubaju, który również był dla mnie długo wyczekiwaną destynacją.

Podróż po Nepalu rozpoczynamy od Kathmandu. Mimo, że jest to najbardziej zatłoczone i brudne miasto w tym kraju, to po przylocie z Indii dało się odczuć nadzwyczajny spokój. Nagle nikt nie trąbi bez powodu, ludzie nie zaczepiają Cię na każdym kroku i nie próbują oszukać na kasę, nie proszą o zdjęcia (co dla mnie jest wciąż niewyjaśnioną zagadką, po co hindusom zdjęcia z białymi?). Kathmandu zostawiamy sobie na koniec, a tego dnia idziemy tylko na kolację i do spania, ponieważ rano mamy autobus do parku narodowego Chitwan.

Indie

Obraz
Rok 2023 rozpoczynamy z przytupem. Przed nami długo wyczekiwany wyjazd do Indii i Nepalu. Kiedyś zarzekałem się, że moja stopa nigdy nie stanie w Indiach. Życie jest jednak nieprzewidywalne i tak oto jedziemy do najbardziej zaludnionego kraju świata.

Słoneczny Brzeg, Bułgaria

Za nami ostatni, piąty wyjazd w tym roku. Tym razem udaliśmy się na typowy wypoczynek i co najważniejsze, w końcu zabraliśmy Natalkę. Na miejsce naszego urlopu wybraliśmy Słoneczny Brzeg w Bułgarii. Wybraliśmy opcję z biura podróży Exim Tours na tygodniowy pobyt do hotelu Glarus, który zlokalizowany jest tuż przy plaży.

Paryż, Francja

Obraz
  Za nami kolejny wyjazd w tym roku. Wróciliśmy po pandemii na podróżnicze tory. 😊 Tym razem wybraliśmy się na city break do Paryża. Dołączyła do nas rodzinka - Aga, Grzesiek i Mati, a na miejscu czekali znajomi - Iza i Andrzej. Mieliśmy więc super ekipę do wspólnego zwiedzania stolicy Francji.

Rohacze, Tatry Zachodnie

Żeby tradycji stało się zadość, choć raz w roku muszę wybrać się w Tatry na jakiś ciekawy trekking. Tym razem szukając wyzwania natrafiłem na Rohacze. Grań Rohaczy znajduje się w Tatrach Zachodnich, na terenie Słowacji. Szlak ten nazywany jest Orlą Percią Tatr Zachodnich.

Norwegia

Obraz
    W końcu, za drugim podejściem (dwa lata temu zaspaliśmy na samolot 😅), udało nam się wybrać do Norwegii. Norwegia od długiego czasu była na mojej liście krajów do odwiedzenia, a to za sprawą kumpla, który opowiedział mi o trekkingu wokół Lysefjordu. Początkowo plan był podobny, chcieliśmy przejść większą część fiordu, jednak ze względu na Martę musiałem pójść na kompromis. Ja ograniczyłem trekking, ona zgodziła się na spanie pod namiotem. 😂 Myślę, że to uczciwy deal. 😀

Jordania

Nie zwalniamy tempa i niespełna miesiąc po odwiedzeniu Barcelony, ruszamy na kolejnego tripa. Tym razem lecimy do Jordanii. Na ten wyjazd złożyło się kilka czynników. Wiedzieliśmy, że chcemy gdzieś pojechać w marcu, bo mieliśmy możliwość zostawienia Natalki z teściową. Opcji było kilka, ale nagle, znienacka pojawiła się Jordania. Kraj ten od 1 marca zniósł wymóg podwójnych testów, przed i po przylocie do Jordanii. Ponadto Ryanair zrobił promkę na loty w marcu i bilety z Krakowa do Ammanu kosztowały około 160 zł. Poza tym, a może przede wszystkim, Jordania była bardzo wysoko na naszej liście krajów, które koniecznie chcemy odwiedzić. Nie zastanawiając się długo, zabukowaliśmy bilety na loty 7-14 marca.

Barcelona, Hiszpania

Obraz
  Na pierwszy wyjazd zagraniczny w tym roku wybraliśmy się na walentynkowy city break do Barcelony. Od dawna mieliśmy to miasto na swojej liści miejsc do odwiedzenia, ale zawsze pojawiały się jakieś inne opcje, na które się decydowaliśmy. Tym razem obyło się bez wymówek i kupiliśmy bilety bardzo spontanicznie, na kilka dni przed wylotem. Skorzystaliśmy z bardzo wygodnych połączeń weekendowych z Krakowa do Girony oferowanych przez Ryanair. Wylot mieliśmy w sobotę rano i już przed południem chodziliśmy po centrum Barcelony.

Malta

Po długiej przerwie od podróży, spowodowanej pandemią i narodzinami Natalki, w końcu wybraliśmy się zagranicę. Wyjazd był dość nietypowy jak na nasze standardy, bo zdecydowaliśmy się kupić wycieczkę z biura podróży. Wybór destynacji też był nieprzypadkowy. Chcieliśmy, żeby był to "łatwy" kierunek, z umiarkowaną temperaturą, gdyż był to nasz pierwszy wyjazd z dzieckiem. Trochę się stresowaliśmy, bo nie wiedzieliśmy jak mała zniesie podróż i czy wszystko będzie ok, stąd tyle środków zapobiegawczych.

Orla Perć, Tatry Wysokie

Obraz
Po wielu latach oczekiwań, w końcu udało mi się zrealizować największy cel w polskich Tatrach - zdobycie Orlej Perci. Orla Perć to najtrudniejszy szlak w Polsce. Ma długość 4.3 km i prowadzi granią od Zawratu, przez Kozi Wierch, Granaty, aż do przełęczy Krzyżne.

Alghero, Sardynia - podróż poślubna

23 sierpnia 2020 roku ruszyliśmy razem z Martą w najważniejszą podróż w naszym życiu – wspólną podróż przez życie jako mąż i żona. 😃 Pomimo pandemii, ślub i wesele przebiegły bez żadnych zakłóceń, wszyscy super się bawili i wspomnienia z tego dnia pozostaną nam do końca życia.

Rzym, Włochy + Watykan

Obraz
Za nami pierwszy wyjazd w 2020 roku. Na początek podróżniczych przygód w tym roku, wybraliśmy się na krótki city break do Rzymu. Było to chyba najbardziej wyczekiwane europejskie miasto, które chcieliśmy koniecznie odwiedzić. Powodów było kilka, ale przede wszystkim chcieliśmy zobaczyć kolejny cud świata – Koloseum oraz odwiedzić kolejne mini państwo – Watykan. Plan mieliśmy intensywny a czasu niewiele, więc dużo się działo. Powiem tylko, że przez 3 dni zwiedzania zrobiliśmy pieszo prawie 60 km.

Praga, Czechy

Wybraliśmy się na krótki city break do Pragi. W stolicy Czech spędziliśmy trzy dni, odwiedzając wszystkie najciekawsze miejsca w ścisłym centrum miasta. Skorzystaliśmy w otwartego w tym roku połączenia Leo Express z Krakowa do Pragi autobusem + pociągiem z przesiadką w Bohumin. Wyruszyliśmy w czwartek o 3:50 w nocy i ok 11:00 byliśmy już w Pradze.

Kopalnia Soli "Wieliczka"

Obraz
Po wielu latach spędzonych w Krakowie w końcu wybraliśmy się do pobliskiej atrakcji turystycznej - Kopalni Soli w Wieliczce. Dopiero przed zwiedzaniem kopalni zagłębiłem się w szczegóły i poznałem kilka ciekawych faktów na jej temat.

Tatry 2019 - Szpiglasowy Wierch i Rysy

Na świecie jest wiele pięknych miejsc, ale nie możemy zapominać o tym, co mamy u siebie, na lokalnym podwórku. Wybraliśmy się więc w nasze piękne Tatry, aby przypomnieć sobie, jak dobrze jest w naszych polskich górach.

South America Trip 2019 - podsumowanie wyprawy

Obraz
South America Trip 2019 już za nami. Pokonaliśmy ponad 7000 km. przez pięć krajów: Brazylię, Argentynę, Chile, Boliwię i Peru. Dwie osoby, 42 dni w podróży i dziesiątki wspaniałych miejsc odwiedzonych na trasie naszego tripa.

Peru cz.3 - Huacachina, Paracas i Lima

O 7 rano, nocnym autobusem, dojechaliśmy do miejscowości Ica. Poranna kawa, śniadanie i wsiadamy do tuk-tuka, który zawozi nas do oddalonej o 5 km Huacachiny. Huacachina to pięknie ulokowana, niewielka oaza, otoczona przez wysokie wydmy. Zatrzymaliśmy się w imprezowym hostelu z basenem Wild Rover.

Peru cz.2 - Cuzco i Arequipa

Obraz
Po powrocie do Cuzco zdecydowaliśmy się zrobić dzień wolny, aby się zregenerować po intensywnym czasie spędzonym na Machu Picchu. Dzień ten poświęciliśmy na zwiedzanie Cuzco. Cuzco to dawna stolica imperium Inków. W samym mieście oraz okolicach znajduje się wiele ruin i zabytków z czasów Inków.

Peru cz.1 - Machu Picchu

Jesteśmy w Peru. To już ostatni, piąty kraj Ameryki Południowej, jaki odwiedzimy podczas tego tripa. Ostatni, wcale nie znaczy najgorszy. Wręcz przeciwnie. Spędzimy tu ponad 2 tygodnie, a Peru ma tyle do zaoferowania, że spokojnie można by tu spędzić 2 miesiące! Na początek zaglądnęliśmy do Puno nad jeziorem Titicaca. Był to jednak krótki, półdniowy stopover, bo przyjechaliśmy tu w południe z Copacabany, a wieczorem wsiedliśmy w nocny autobus do Cuzco.

Boliwia cz.2 - La Paz i Copacabana

Obraz
Po dojechaniu do Uyuni, zdecydowaliśmy się zatrzymać tu na noc, żeby trochę się zregenerować, bo ostatni tydzień na pustyni Atacama i na boliwijskim Altiplano dał nam mocno w kość. Spędziliśmy w mieście 1.5 dnia, jednak było to aż za dużo czasu, gdyż w Uyuni nie ma nic ciekawego. Poszwendaliśmy się trochę po mieście i wieczorem wskoczyliśmy do autobusu. Kierunek → La Paz.

Boliwia cz.1 - Salar de Uyuni

Wczesnym rankiem podjeżdża pod nasz hostel bus i zabiera nas na granicę chilijsko - boliwijską. Tam, na wysokości ponad 4500 metrów, przechodzimy odprawę celną, jemy przygotowane dla nas śniadanie, pakujemy się w podstawiony samochód Toyota Hilux i ruszamy w trzydniową wycieczkę przez boliwijskie Altiplano.

San Pedro de Atacama, Chile

Obraz
Jesteśmy w Chile, a dokładniej w San Pedro de Atacama - jednym z najbardziej suchych miejsc na świecie oraz ze względu na swoje położenie, jednym z najlepszych miejsc na świecie do obserwowania gwiazd. W miasteczku położonym na pustyni wszystko kręci się wokół turystyki. Jest to główne źródło dochodu tutejszych mieszkańców.

Salta, Argentyna

Po długiej, ale bardzo wygodnej podróży autobusem w klasie premium, dojechaliśmy do miejscowości Salta, położonej w północno zachodniej części Argentyny. Salta nie była naszym celem numer 1 w trakcie tej podróży, zatrzymaliśmy się tam trochę z konieczności, kierując się w stronę pustyni Atacama w Chile. Na pewno jednak nie żałujemy czasu tutaj spędzonego. Zatrzymaliśmy się tutaj na 3 dni.

Obraz
Po 24 godzinnej podróży autobusem docieramy do miasteczka Foz do Iguaçu. Przed nami jeden z 7 cudów świata nautry - wodospady Iguazu. Dojeżdżamy do miasteczka popołudniu i postanawiamy, że jeszcze tego samego dnia odwiedzimy wodospady od strony brazylijskiej. Decyzja podyktowana była faktem, że zbliżało się załamanie pogody i jutrzejszy dzień miał być ostatnim słonecznym dniem, który chcieliśmy przeznaczyć na zwiedzanie wodospadów po stronie argentyńskiej. Pogoda w Brazylii w ogóle nas nie rozpieszczała, musieliśmy więc zmieniać plany na bieżąco.

Rio de Janeiro, Brazylia

Podróż przez Amerykę Południową rozpoczynamy od Rio de Janeiro w Brazylii. Lot z Krakowa do Rio odbyliśmy na pokładzie samolotów linii KLM i GOL z przesiadkami w Amsterdamie i Sao Paolo. Już na początku naszej przygody mieliśmy spory problem. W Sao Paolo mieliśmy tylko 1.5h na przesiadkę. Po przylocie musieliśmy jednak przejść przez odprawę celną, a kolejka była ogromna.

South America Trip 2019

Obraz
No i stało się. Długo wyczekiwany wyjazd do Ameryki Południowej w końcu stanie się faktem. Już za 10 dni, dokładnie 27 lutego 2019 wyruszamy na 1.5 miesięczną wyprawę przez Brazylię, Argentynę, Paragwaj, Chile, Boliwię i Peru. W planie podróży takie atrakcje jak: karnawał w Rio de Janeiro, wodospady Iguazu, pustynia Atacama, Salar de Uyuni, Machu Picchu i wiele innych. Najwyższy czas zrealizować jedno z największych moich podróżniczych marzeń! 😊

Kuba

Grudzień był bardzo intensywny, jeśli chodzi o podróżowanie. Najpierw Marta poleciała na dwa tygodnie na Dominikanę, dwa dni po jej powrocie wybraliśmy się na przedświąteczny wyjazd do Izraela na 4 dni, później święta spędzone z rodziną, a tuż po nich polecieliśmy na tydzień na sylwestra na Kubę.

Izrael

Obraz
Korzystając po raz kolejny z ciekawej promocji Ryanair, postanowiliśmy wybrać się na kilka dni do Izraela. Początkowo plan był taki, żeby jechać tam na sylwestra, ale znalazłem bilety za 80 zł tuż przed świętami, więc postanowiliśmy zrobić sobie sylwestra kilka dni wcześniej. Dołączyła do nas jeszcze siostra Marty - Monika i w trzyosobowym składzie ruszyliśmy na podbój Izraela.

Gruzja

Za nami kolejny bardzo udany trip. Tym razem wybraliśmy się do Gruzji, gdzie spędziliśmy prawie 2 tygodnie. W tym czasie odwiedziliśmy Kutaisi, Tbilisi, Kazbegi, Juta, Mestia, Ushguli i Batumi. Był to bardzo intensywny wyjazd, z wieloma transferami i kilkoma ciężkimi trekkingami. Większość czasu spędziliśmy w pięknych górach Kaukazu, które zdecydowanie najbardziej utknęły nam w pamięci. Kolory jesieni i piękna pogoda sprawiły, że widoki były zachwycające. Zresztą, zobaczcie sami.

Grecja

Obraz
Wykorzystując promocję Wizzair, wybraliśmy się na kilka dni do Aten. Miał to być krótki wyjazd, aby zobaczyć Akropol i inne zabytki starożytnej Grecji. Szybko okazało się jednak, że Ateny nie mają wiele do zaoferowania, więc zacząłem szukać różnych opcji, żeby wybrać się choć na chwilę na jakąś grecką wyspę. Po krótkich poszukiwaniach znalazłem kolejne tanie loty, tym razem Ryanairem z Aten na Santorini. Bez wahania zabukowałem loty, bo Santorini to jedna z tych wysp, na któr e zawsze chciałem polecieć. Zapowiadał się więc bardzo ciekawy wyjazd. W Atenach spędziliśmy 2 dni i w mojej opinii tyle w zupełności wystarczy, żeby zobaczyć najważniejsze atrakcje miasta. Zwiedziliśmy Akropol, starożytny stadion olimpijski, kilka innych starożytnych budowli oraz kilka wzgórz i punktów widokowych. Na wyróżnienie zasługuje wzgórze Lykavitos, gdzie wybraliśmy się na zachód słońca. Ze szczytu wzgórza rozciąga się panorama na całe Ateny, w oddali widać też Pireus i Morze Śródziemne

Słowacja - Słowacki Raj

Za nami weekend majowy na Słowacji. Wybraliśmy się do Słowackiego Raju, gdzie zrobiliśmy kilka ciekawych trekkingów, m.in. Sucha Bela i Przełom Hornadu. Robimy formę na Norwegię. W drodze powrotnej wybraliśmy się na Ścieżka koronami drzew Bachledka, jednak okazała się dużym tourist trapem, więc odpuściliśmy sobie wejście. Na koniec zatrzymaliśmy się w Białce Tatrzańskiej, gdzie poczillowaliśmy sobie w Terma Bania - bardzo polecam.

Polska - Tatry

Obraz
Tym razem wybraliśmy się w polskie Tatry, aby podziwiać nasze góry wczesną wiosną, oraz latem. Sami oceńcie, która odsłona bardziej Wam się podoba. W pierwszy nasz wypad wczesną wiosną, wybraliśmy się nad Morskie Oko oraz do Doliny Chochołowskiej na słynne krokusy.

Anglia

Kilka tygodni po powrocie z Azji, znów ruszam w świat. Tym razem jednak trochę bliżej domu i w nieco innym celu. Wyjechałem do Anglii do pracy. Będzie to praca objazdowa, więc z pewnością odwiedzę wiele ciekawych miejsc. Na początek mojej dwumiesięcznej przygody zatrzymałem się w Manchesterze, drugim największym mieście w Anglii. Korzystając z wolnego weekendu wybrałem się na zwiedzanie centrum miasta. Odwiedziłem m.in. słynną bibliotekę John Rylands Library, w której znaj duje się wiele ciekawych kolekcji. Moją uwagę zwrócił oryginalny fragment Nowego Testamentu z II wieku, podobno najstarszy, jaki kiedykolwiek znaleziono. Biblioteka znajduje się w starym, gotyckim budynku i robi duże wrażenie.

Podsumowanie Azja Trip 2017

Obraz
Asia Trip 2017 dobiegł końca, przyszedł więc czas na krótkie podsumowanie. Najpierw statystyki: 125 dni w podróży 7 odwiedzonych krajów: Tajlandia, Malezja, Singapur, Wietnam, Laos, Kambodża, Ukraina - ok 9000 km przejechanych lądem, w tym 2800 km skuterem przez cały Wietnam i 2400 km autostopem przez Malezję, Laos i Kambodżę Dziesiątki nowych znajomych, podróżników z całego świata. Podczas tej podróży: imprezowałem z lokalsami na Khao San Road w Bangkoku odwiedziłem starożytne miasto Ayutthaya nurkowałem na pięknej rafie koralowej na Koh Tao przeżyłem FULL MOON PARTY na Koh Panghan odwiedziłem następnie Krabi, Koh Phi Phi, Koh Lanta, Koh Lipe oraz malezyjską Langkawi odkrywałem street arty w Georgetown zobaczyłem słynne wieżowce Petronas Towers w Kuala Lumpur (tu spotkałem się z Dorotą i razem kontynuowaliśmy podróż) 3 dni włóczyliśmy się po Singapurze w Wietnamie kupiliśmy skuter i przejechaliśmy 2800 km z Ho Chi Minh do Hanoi, odwiedzając wszystkie najciek

Ukraina

Za nami ostatni przystanek podczas Asia Trip 2017 - Kijów. W stolicy Ukrainy spędziliśmy dwa dni i to w zupełności nam wystarczy. W planie mieliśmy jeszcze stop we Lwowie, ale jesteśmy już zmęczeni podróżą i w głowie mamy już tylko schabowego z ziemniakami.